accessibility

אורלי כתב יחסי ציבור | כל הזכויות שמורות 2016

חזרה לדף הבית

לוגו אורלי כתב יחסי ציבור ודוברות

יועץ התקשורת בעידן החדש-  מומחה בתחומו ואשף תוכן

שוק הנדל"ן למגורים תופס בשנים האחרונות מקום של כבוד בראש סדר היום הציבורי  ונראה כי לא יירד מהפרק גם בשנים הקרובות. זוהי שעתם היפה של יזמי הנדל"ן, הקבלנים וכן אנשי המקצוע הפועלים בתחום ומעוניינים לבנות עצמם כמותג מנצח ולהתבלט כאוטוריטה בתחומם באמצעות חשיפה תקשורתית.

לצד צמיחתו של תחום הנדל"ן בשנים האחרונות, צמחו גם הרשתות החברתיות מבחינת היקפן ומעמדן וקראו תיגר על התקשורת המסורתית. אלא שהצלחה וחשיפה נכונה ברשתות החברתיות, נשענת רובה על התוכן האיכותי, פרי עבודת יחסי ציבור קלאסית.

יועץ תקשורת מוצלח בכלל, ובעל תחום מומחיות בפרט, הוא זה שאפשר לכנותו אשף תוכן- הוא שולט במידע ובידע שבו עוסקים לקוחותיו ויודע לייצר מהם חומר מעניין, איכותי ורלוונטי בתקשורת המסורתית והחופשית. השילוב של יצירת תוכן איכותי וקידומו בפלטפורמות המדיה החדשה, לאחר פרסומו במדיה הקלאסית, הוא שהופך חשיפה תקשורתית לנכונה ויעילה והוא זה שמעיד על יועץ תקשורת מומחה בתחומו.

הכתבה ששודרה אמש במהדורת החדשות על ה"כדאיות שברכישת דירה על הנייר" או הכתבה במוסף הכלכלי של עיתון יומי על "המקומות הפוטנציאליים להשקעה בשנה הבאה", יעלו לאתר האינטרנט של החברה וימשיכו להיות שיחת היום גם בפייסבוק ובלינקד אין, שם ייחשפו למעגל נוסף של קהלים רלוונטיים. חשיפת תכנים מסוג זה תניע  לפעולה ותקדם את הלקוח שיווקית.

התקשורת היא עולם דינאמי שלא שוקט לרגע והשינויים הקורים בתחום לאורך השנים מצריכים מיועץ התקשורת גמישות ותגובה מחשבתית מהירה ויצירתית. ברור מעל לכל ספק כי התוכן הוא העיקר ולכן נדרשת שליטה מלאה בו. עם זאת, ללא אסטרטגית חשיפה נכונה הוא מאבד מיעילותו.

כמשרד ייעוץ תקשורתי, שמוביל את מושכות החשיפה התקשורתית עבור לקוחותיו, שליטה מלאה בידע, יצירת תוכן איכותי, והכרת הפלטפורמות הרלוונטיות לחשיפתו  מביאים לכך שלקוחות מעבירים אלינו את המושכות של ניהול התוכן גם במדיה החדשה ולא רק באמצעי התקשורת המסורתיים.

אסטרטגיה ביחסי ציבור לעורכי דין בתחום הנדל"ן

כחלק מהרצון להיות ממוצבים כאוטוריטה בתחומם, מעוניינים עורכי דין בתחום הנדל"ן בבידול ומיתוג, אותם ניתן להשיג באמצעות עבודה מקצועית של כיסוי תקשורתי ויחסי ציבור. אנו, כמשרד מומחה בגיבוש אסטרטגיה ביחסי ציבור לגורמים בכירים בענף הנדל"ן, מסייעים לעורכי הדין מומחים בענף בהתוויית קווים מנחים לימי עיון וכנסים. החל מגיבוש התכנים, דרך סיוע בהזמנת מקבלי החלטות ובכירים בענף ועד, כמובן, לסיקור תקשורתי רחב.

 

לאחרונה התקיים יום עיון מקצועי לרגל גיליון המאה של העלון "עו"ד על נדל"ן", הנערך ומופק על ידי משרד עו"ד צבי שוב, המומחה לתכנון ובניה, נדל"ן והתחדשות עירונית.

במהלך יום העיון התקיימו שני מושבים מרכזיים: הראשון בנושא תכנון ובנייה בו אירח עו"ד צבי שוב בפאנל יושבי ראש ועדות הערר לתכנון ובניה – האנשים שפוסקים את סדר היום התכנוני בישראל. המושב שני התמקד בהתחדשות עירונית והציג חידושים בתחום פינוי בינוי ותמ"א 38. ביום העיון שנערך לזכרו של עוד משה שוב ז"ל, נשאו דברים חיים אביטן, ראש הרשות להתחדשות עירונית, עינת גנון סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, חיים מסילתי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, ועוד.

 

כנס נוסף שנערך לאחרונה הינו הכנס השנתי להתחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי-בינוי ביוזמה ובהובלה מקצועית של משרד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ ובריכוזו של מנהל האגף להתחדשות עירונית במשרד, עו"ד משה טרספולסקי.

בכנס נשאו דברים שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שר הפנים אריה מכלוף דרעי, יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי ומנכ"ל עמידר ראובן קפלן. את הכנס נעל ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, בהופעת בכורה ציבורית.

כמו כן, התקיימו שלושה מושבים מקצועיים – מושב ראשי הערים שעסק בעומס ובצפיפות שהולכים וגדלים על רקע תהליכי התחדשות עירונית בהשתתפות ראשי רשויות בולטות במרכז הארץ; מושב שעסק בחוק המארגנים ומושב שלישי שבחן האם תקן 21 הוא פתח למניפולציה או רשת ביטחון שקופה והוגנת.

 

גם בכנס זה, דאגנו לנוכחות מקיפה של עיתונאים ואנשי התקשורת הכלכלית והאירועים זכו לסיקור רחב. עוד לפני כן, וכמשרד המומחה באסטרטגיה ביחסי ציבור, ליווינו את תכנון הכנס החל מייעוץ בתכנים ובמושבים, וכלה בהזמנת אנשי התקשורת.

 

 

ניהול תקשורת בתקופה של אי ודאות

הכותבת היא אורלי כתב,  יועצת תקשורת ובעלים של אורלי כתב יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי

תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר חוגגת שנתיים ואיתה מציין ענף הנדל"ן תקופה ארוכה של התנהלות בשוק משתנה לפרקים, התנהלות באי ודאות, כאשר מקבלי ההחלטות מכתיבים תיקונים ושינויים בתוכנית חדשות לבקרים וכטוב בעיניהם, והקבלנים והיזמים, מנסים לגשש דרכם כדי לחזות איך ישפיע הדבר עליהם ועל התנהגות השוק.

מנגד, אפיקי פעילות אחרים, ובעיקר התחדשות עירונית גם הם אינם וודאיים לאור העובדה שאין מדיניות ארצית כוללת וברורה בנושא, וכל רשות מקומית עושה כטוב  בעיניה.

כיועצת תקשורת אני נשאלת כיצד אמורה חברת נדל"ן להתנהל נכון תקשורתית בשוק של אי ודאות?

כיצד באמצעות חשיפה נכונה בתקשורת, ניתן  להגיע אל לקוחות פוטנציאליים, איזה מסר להעביר לספקים, שותפים עיסקיים , איך נכון למתג את החברה וכ'?

אין זה סוד כי תקופת אי ודאות מביאה לצמצום היקפי ההשקעה של חברות נדל"ן בפרסום ולעומת זאת, לעלייה מובהקת בשימוש בכלי יחסי הציבור. מכאן שעבודה יצירתית ונכונה של יועץ תקשורת מקצועי, יכולה להפוך תקופה זו להזדמנות .

הדרכים הן רבות ומגוונות, בעיקר נכון להתמקד בתקופה כזו באסטרטגיה ובמיתוג של החברה והעומדים בראשה, להבליט עוצמה, מקצועיות וייחודיות.

כניסה של לקוח לפעילות בתחומים נוספים דוגמת נדל"ן מניב, דיור מוגן, מלונאות וכ',  צריכה להיות מלווה בפעילות חשיפה תקשורתית אסטרטגית מתאימה, לעיתים קרובות גם מעבר למדורי הנדל"ן. בנוסף, יש להשקיע באמירות מקצועיות של ראשי החברה שמטרתן לא רק לבקר, אלא להציע פתרונות יצירתיים ולהראות יישום נכון שלהם, ועל הדרך לקדם את מעמדן של חברות הנדל"ן בישראל, שמקבלי ההחלטות מנסים להציג בתור מי שאשמים במצב השוק. במקביל, לחשוף בעלי תפקידים בחברה ולהשקיע ביחסי ציבור פנימיים לחיזוק הנאמנות של העובדים. לשתף פעולה עם גורמים מקצועיים בענף כדי לתת במה למגמות שוק שרוצים להציף לטובת הפעילות בשטח של החברה, להציג טכנולוגיות חדשות ודרכי התייעלות שהיא מבצעת, ועוד ועוד. אין לשכוח כי במקביל נדרשת גם התמודדות עם מצב השוק כמו למשל, העברת המסר לקהל רוכשי דירה ראשונה וזכאים, מדוע דירה בשוק חופשי, עדיפה על המתנה לדירות מחיר למשתכן.

 

מי שעוד יכולים לראות בתקופת אי ודאות, מקפצה לחשיפה תקשורתית נכונה באמצעות יחסי ציבור, הם מומחים ואנשי מקצועי בתחום הנדל"ן. זה הזמן לתת במה לאמירות מקצועיות, למידע רלוונטי להתמודדות עם תנאי השוק, ליכולות הייחודיות, לתחזיות ולפתרונות שהם מציעים כבעלי ידע רב, שהתקשורת כל כך צמאה לשמוע .

לסיכום, שוק של אי ודאות הוא הזדמנות ולאו דווקא מכשלה, כאשר יחסי ציבור מקצועיים ויצירתיים הם כלי חיוני לצלוח ובהצלחה, תקופה זו .

 

 

אורלי כתב יחסי ציבור ברשימת 100 המשפיעים בתקשורת:

עיתון גלובס בחר בנו לאחד ממשרדי הייעוץ התקשורתי המובילים ברשימת 100 המשפיעים בתקשורת לשנת 2017 . ממשיכים לכבוש פסגות ולשאוף קדימה ותודה לאנשי התקשורת על שתוף פעולה ואמון מלא וללקוחות שהולכים אתנו את כל הדרך.

עיר הנדל"ן של מרכז הבניה הישראלי נובמבר  2016 – יחסי הציבור מניחים את היסודות לפעילות התוכן של ענף הנדל"ן:

הרשתות החברתיות אמנם מייצרות חשיפה, אך היא נשענת חד משמעית על התוכן האיכותי פרי עבודת יחסי ציבור קלאסית הנחשף במדיה המסורתית. ה"לידים" שיגיעו בעקבות הקמפיין ברשת יובילו לפגישה במשרד המכירות לא לפני שהלקוח עשה שעורי בית- חיפש, בדק וקרא עליכם כתבות וידיעות איכותיות ואובייקטיביות. ללא תוכן כזה, הלידים ייתקעו לנצח בספירה הווירטואלית והעסקה לא תיסגר כרצוי.

יועץ תקשורת מוצלח הוא זה שאפשר לכנותו אשף תוכן- שולט במידע ובידע שבו עוסקים לקוחותיו ויודע לייצר מהם חומר איכותי בתקשורת המסורתית והחופשית.  תוכן זה אפקטיבי גם לאחר פרסומו כשהוא ממשיך את דרכו לנוכחות בפלטפורמות החדשות שמשרשרות ומשתפות אותו. פירות עבודת יחסי ציבור איכותית מקצועית ואסטרטגית, משרתים את מטרותיו של הלקוח גם במדיה החדשה.

הכתבה ששודרה אמש במהדורת החדשות על ה"כדאיות שברכישת דירה על הנייר" או הכתבה במוסף הכלכלי של עיתון יומי על "המקומות הפוטנציאליים להשקעה בשנה הבאה", ימשיכו להיות שיחת היום גם בפייסבוק, בפורומים וכו'. אין צורך להכביר במילים עד כמה חשיפת תכנים מסוג זה תניע  לפעולה ותקדם שיווקית את הלקוח.

התקשורת היא עולם דינאמי שלא שוקט ואינו עוצר לרגע. השינויים הקורים בו לאורך השנים מצריכים יכולות של גמישות ותגובה מהירה מיועץ התקשורת. המחויבות שלנו אליכם השתנתה באופן מהותי . התוכן הוא המלך ואנו נדרשים לשלוט בו באופן מלא , ללהטט בו ולנווט אותו על פי הצורך ולטובתכם הלקוחות.

 

כתבה הורסת משחררת חסמים בדרך להריסה" על מקומם של יחסי הציבור בליווי פרויקטים ומומחים בהתחדשות עירונית"

תהליכי פינוי בינוי ותמ"א 38 , הינם ארוכים, סבוכים ועתירי אמוציות .לדרך ליישום הפרויקט שותפים מספר בעלי תפקידים, ביניהם משמעותי מאד תפקידו של יועץ התקשורת וקריטית החשיפה התקשורתית בכל אחד משלבי הפרויקט.

כאשר לוקח בין שלוש עד חמש שנים להוציא לפועל פרויקט בהליך תמ"א 38 ו שבע עד עשר  שנים לפחות, להוציא לפועל פרויקט פינוי בינוי , חשיפה תקשורתית נכונה ומדויקת, יכולה לעשות את ההבדל בין היתכנות ויציאה לפועל של פרויקט לבין עצירה שלו .

מדובר בשוק צעיר יחסית ורווי מתחרים, עדיין אין מספיק פרויקטים שהבשילו והושלמו ואין מספיק נתונים והיסטוריה, על מנת שניתן יהיה לקבוע בוודאות מי המובילים ומי המשתרכים מאחור. נכון הדבר לגבי חברות יזמיות ומבצעות ש"נולדו" כדי לפעול בתחום התמ"א ופינוי בינוי, לגבי חברות נדל"ן וותיקות שאמנם פתחו מחלקות ייעודיות אבל רק לחלקן הקטן כבר יש קבלות, וזה נכון לא פחות לגבי אנשי מקצוע הרוצים למצב עצמם כאוטוריטה בתחום - שמאים, עורכי דין, חברות הנדסה , ניהול פרויקטים ואדריכלים .

לכן, נכון לחבור ליועץ תקשורת מומחה בתחום, כבר בתחילת התהליך, על מנת שיסייע "לפצח" עבורכם מצבים שונים לאורך חיי הפרויקט, וייצר נראות בנקודות זמן בהן חשוב  להבליט את יכולות החברה היזמית או את יכולותיו של המומחה בתחום.

 

מגדל השחר של קבוצת סופרין ותדהר נחנך בגבעתיים

קבוצת תדהר וקבוצת סופרין, חנכו את קומפלקס המגורים והעסקים החדש במתחם "גבעתיים סיטי" במשולש הערים גבעתיים, ת"א ור"ג. בקומפלקס החדש, שלושה פרויקטים שמהווים נדבך משמעותי בהפיכתו של האזור באופן רשמי לסיטי של גבעתיים בו ירוכזו משרדיהם של חברות מובילות רבות- 'מגדל השחר', המתנשא לגובה 57 קומות –  38 קומות משרדים ומסחר, בשטח כולל של כ- 50,000 מ"ר ומעליהם 14 קומות מגורים ובהן 149 דירות בנות 2-3 חד' ודירות מיוחדות .

לצד המגדל פרויקט ' גבעתיים מערב', הכולל 2 בנייני מגורים בני 12 קומות כ"א ובסה"כ 136 דירות וכן  ארקדה מסחרית חדשה  שמהוה את לב הסיטי של גבעתיים ומנהרה עילית באורך של כ- 400 מ'

 

היקף הפרויקטים נאמד בכ- 1.5 מיליארד ₪

 

 

השקת מלון רמדה חדרה ומפגש פסגה של חברי הקואליציה בכנסת ישראל

כאות תמיכה בתיירות הנכנסת לישראל ובתי המלון שלה,   בחרה ממשלת ישראל לערוך אירוע גיבוש לקואליציה, בבית המלון החדש "רמדה חדרה" אשר נפתח בימים אלה. את המלון הקימו החברות אמירי גן ואספן גרופ והוא בית המלון הראשון בעיר. בעלי המלון היזם עודד תורג'מן מבעלי חברת אמירי גן ,יו"ר חברת אספן גיא פרג ומנכ"ל אספן גיא אליאס ארחו את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו,  חברי הכנסת והשרים הרבים.

מלון רמדה חדרה כולל כ 170 סוויטות ומתנשא לגובה של 22 קומות. המלון יתפרס על שטח של 16,000 מ"ר ויכלול גם מרכז כנסים.

את המלון נבחרה לנהל קבוצת ווינדהם העולמית המחזיקה בניהול רשת מלונות רמדה ומנהלת 7500 מלונות ב69 מדינות ברחבי העולם.

אמפא ישראל- בונה לקיבוצניקים בשפיים

הנהלת אמפא-ישראל וחברי קיבוץ שפיים באירוע הנחת אבן הפינה להרחבה החדשה של הקיבוץ. מדובר בשכונת מגורים חדשה לחברי הקיבוץ המצטרפת לשכונה קיימת שבנתה אמפא בשפיים. בין הנוכחים באירוע:  אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל ושלומי פוגל ..........(להשלים מאנה) ."שיתוף הפעולה בין קיבוץ שפיים לחברה ארוך שנים ואני צופה ומקווה שלא יהיה האחרון. אני שמח לראות את הדיירים שכבר נהנים מבתיהם החדשים בקיבוץ ומאחל הצלחה למשפחות המצטרפות" ציין אלי אגם מנכ"ל אמפא ישראל.

אמפא ישראל החלה לפני שנה לפעול כחברה עצמאית לאחר הפרידה מחברת מליבו (אורתם סהר) .